Baixada del riu Llobregat en bicicleta

El Llobregat és un llibre obert sobre el procés tecnològic i industrial. Hi podem veure exemples d’activitats que han aprofitat la seva força o bé que han utilitzat el seu canal d’aigua. Seguim un rosari de fargues, molins, canals, rescloses, turbines, factories, centrals elèctriques, indústries de l’automòbil, d’alimentació, químiques, papereres i fins i tot veiem l’últim crit en molls de càrrega del Port de Barcelona.
Recorrem de dalt a baix l’espina central de Catalunya, el riu Llobregat. Baixem de les Fonts de Castellar de n’Hug fins al delta del Prat de Llobregat.
Són 200 quilòmetres que expliquen la història de Catalunya i la diversitat del nostre paisatge. Resseguim un riu lligat íntimament a les vides de les societats que, des de la prehistòria fins a l’actualitat, n’han fet ús i n’han alterat o preservat els seus atributs. Ermites romàniques, espais d’alt valor natural, colònies tèxtils, mines i aiguamolls.
El Llobregat és un llibre obert sobre el procés tecnològic i industrial. Hi podem veure exemples d’activitats que han aprofitat la seva força o bé que han utilitzat el seu canal d’aigua Seguim un rosari de fargues, molins,canals, rescloses, turbines, factories, centrals elèctriques, indústries de l’automòbil, d’alimentació, químiques, papereres i fins i tot veiem l’últim crit en molls de càrrega del Port de Barcelona.
Malgrat aquest aprofitament tan dens, avui el tren només va del mar fins a Manresa. Entre el 1904 i el 1972 una via de tren unia tots els municipis del seu curs. El carrilet va portar ciment, cotó, roba, carbó, potassa i persones. Es va començar a desmantellar a partir de la construcció del pantà de la Baells i des de llavors el camí s’ha anat ocupant per a d’altres usos però en alguns trams encara avui és possible passar-hi. Aquesta excursió permet relligar uns 10 quilòmetres de trams viables. Passem per túnels, ponts, viaductes i camins molt plans i ben anivellats per on abans passava el tren.
Es pot fer en tres dies seguits o bé en dos caps de setmana.
Durada: 3 dies
Distància: 216 km
Dificultat: mitjana
Preu:
- 3 dies: 145€
- 2 dies: 105€
Què inclou?
Àpats, allotjaments, transport de persones i bicicletes de Manresa fins a Castellar de n’Hug, entrada a la Torre de l’Amo de Viladomiu Nou, guiatge i assistència tècnica.
Què no inclou?
El transport des de Barcelona (que tindria un cost afegit de 6 €), l’esmorzar del primer dia, el lloguer de bicicletes (que té un cost afegit de 15 € pels tres dies), l’assegurança d’accidents personal (que té un cost afegit de 3 €), transport de maletes als allotjaments (cadascú es porta el seu equipatge) i el viatge de retorn, que cada participant podrà fer en tren fins al seu lloc de destinació.
Allotjaments:
- Alberg de Berga
- Alberg de Manresa
Principals visites i experiències:
- 1a dia: Fonts del Llobregat, església romànica de Sant Vicenç del Rus, fàbrica de ciment Asland del Clot del Moro, exposició Ferrocarrils a la Vall del Llobregat de la Poble de l’Illet, capella de Lourdes de la Nou, bany al pantà de la Baells i arribada a Berga.
- 2n dia: Pont de Pedret, túnels del carrilet, Colònia Rosal, eslgésia romànica de Sant Vicenç d’Obiols, Torre de l’Amo de Viladomiu Nou, Cal Vidal, travessem la riera de Marlés, vistes al Castell de Balsareny i a la resclosa dels Manresans, Monestir de Sant Benet i arribada a Manresa.
-3r dia: Aiguabarreig del Cardener i el Llobregat, Torre del Breny, Aeri de Montserrat, Pont del Diable de Martorell, exteriors de la Colònia Güell o bé Aiguamolls de Molins de Rei i en el Delta: el mirador de la desembocadura i el mirador dels avions.
Vegeu més imatges i la ruta a Wikiloc per etapes:
- Més informació
- http://www.mbici.cat/baixada-del-llobregat/
- Lloc
- C/ Bruc, 59 baixos. 08241, Manresa
- Dates
- Del 14/06/2014 08:00 al 15/06/2014 18:30
- Visites Esports
- Públic
- Públic adult Públic familiar Públic infantil Públic juvenil