El Museu de Manresa presenta l’espai eMM2 - Espai Memòries. Magatzem Lapidari del Museu de Manresa amb obres de l’artista Jesús Galdón.

L’espai forma part de l’eix Espai Memòries del Museu, i es podrà visitar un diumenge al mes.
El Museu de Manresa presenta l’espai eMM2 - Espai Memòries. Magatzem Lapidari, amb la instal·lació artística "El què diuen les pedres callen els arbres", de Jesús Galdón.
L’espai es troba al magatzem del Museu de la plaça de la Reforma i preserva la col·lecció d'elements de pedra del Museu de Manresa provinents principalment de l'enderroc de les esglésies i convents gòtics i barrocs de la ciutat que es va fer l'any 1936 durant la Guerra Civil, en ple període revolucionari. Fragments d'escultures, claus de volta, sarcòfags, capitells, fusts i bases de columnes, etc., conformen aquest fons.
L'artista Jesús Galdón, a través de la instal·lació “El què diuen les pedres callen els arbres”, obre la col·lecció del lapidari del Museu de Manresa a una mirada transversal i contemporània que ens interpel·la a reflexionar entorn a la l'origen, continuïtat i destrucció del patrimoni local, i alhora, universal.
El lapidari forma part de l’eix Espai Memòries del Museu i esdevé punt de referència dels espais de la memòria històrica de la ciutat i espai d’implicació de la ciutadania en processos de reflexió sobre el nostre passat immediat, el present i el futur. Aquesta intervenció ha comptat amb el suport de Memorial Democràtic, Generalitat de Catalunya i Diputació de Barcelona.
La presentació institucional de l’espai es farà el dimecres 7 d’abril. S’han programat unes visites guiades per al públic en general el dissabte dia 10 i un itinerari guiat el diumenge 11. Es preveu també un programa de visites comentades un diumenge al mes.
Aquestes activitats es faran respectant les recomanacions sanitàries que corresponguin. Per participar-hi caldrà inscripció prèvia. Més informació:
Dissabte 10 d’abril a les 11h, 12h, 13h i 17h, visita acompanyada amb l’artista a l’espai eMM2.
Diumenge 11 d’abril a les 11h, visita acompanyada amb l’artista pels espais de les esglésies enderrocades durant la Guerra Civil i a l’espai eMM2. Punt de trobada a L’Espai Manresa 1522.
Inscripció prèvia:
Tel.: 93 874 11 55
- Més informació
- http://museudemanresa.cat/exposicions/actuals
- Lloc
- Espai eMM2 - Espai Memòries. Magatzem Lapidari del Museu de Manresa
- Dates
- Del 10/04/2021 11:00 al 11/04/2021 13:00
- Art Expos Patrimoni Visites
- Públic
- Tothom